Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należy w szczególności:

1.prowadzenie spraw związanych ze sporządzaniem aktów urodzeń,

2.przyjmowanie oświadczeń o uznaniu dziecka,

3.przyjmowanie oświadczeń o nadaniu dziecku nazwiska męża matki,

4.przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński,

5.wydawanie  zaświadczeń  upoważniających  do zawarcia „małżeństwa konkordatowego”,

6.sporządzanie aktów zawarcia małżeństwa,

7.sporządzanie aktów zgonów,

8.wydawanie odpisów z ksiąg stanu cywilnego,

9.wprowadzanie wzmianek dodatkowych i przypisków do aktów stanu cywilnego,

10.przyjmowanie oświadczeń o powrocie osoby rozwiedzionej do poprzedniego nazwiska,

11.przyjmowanie oświadczeń o zmianie imienia dziecka,

12.powiadamianie innych urzędów o sporządzonych aktach,

13.prowadzenie akt zbiorowych i skorowidzów dla ksiąg stanu cywilnego,

14.przygotowywanie i wydawanie decyzji z zakresu prawa o aktach stanu cywilnego,

15.przygotowywanie projektów wniosków o nadanie medalu za długoletnie pożycie małżeńskie,

16.prowadzenie korespondencji konsularnej,

17.przyjmowanie ustnych oświadczeń ostatniej woli spadkodawcy przez kierownika USC,

18.wydawanie decyzji w sprawie zmian nazwisk i imion.

Informacje o dokumencie:
  • Informację wprowawdził(a) do BIP: Grzelak Ewa
  • Data udostępnienia w BIP: 2012-11-01 18:28:10
  • Informacja zaktualizowana przez: Nowatkiewicz Jadwiga
  • Data ostatniej aktualizacji: 2019-10-01 09:14:27
  • Liczba odsłon: 6956
  • Historia dokumentu:

[Liczba odsłon: 6044659]

przewiń do góry